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PRESS REVIEWS
“…that’s when music becomes a real happening.”
“Conductor Otis Klöber allows the D major work every gravitas, which each time evolves into a breath-fine minor atmosphere – with articulate conducting he disentangles the tight network of thematic references, developments and relationships. […] Thanks to the artistry of Klöber’s flowing transitions this powerful but intimate work maintains its balance – and the orchestra is obliged to satisfy the rapturous applause with two encores.”
Westdeutsche Allgemeine Zeitung, August 2009
“Lift-off with Johannes Brahms.”
“As in the Brahms [2nd symphony] one stream yields
naturally to another, one instrumental group carries forth another, led
by conductor Otis Klöber with elegance, flexibility and a cultivation
flowing from his fingertips.
The POE developed an unbelievable
maelstrom in the depths of this Symphony, enticed the listener into an
ecstatic final vortex. You were left breathless and the pent-up energy
erupted in a frenetic applause lasting several minutes, which was
rewarded with two no less inspiring encores.”
Nordwest Zeitung, August 2008
“Philharmonie – Grossartiges Konzert!”
“Das heutige Sinfoniekonzert in der Philharmonie
begann mit der Ouvertüre zu Beethovens “Geschöpfe des Prometheus” – von
Orchester und Dirigent [Otis Klöber] phantastisch umgesetzt.“
“Nach
der Pause hörten wir die 6. Sinfonie C-Dur von Franz Schubert. Dabei war
die gezeigte Finesse des Orchesterspiels einfach großartig. Sensibel
wurde hörbar gemacht, wie die Musik sich noch in den Anfängen der
musikalischen Romantik bewegt, der dritte und vierte Satz waren ohne
Übertreibung einfach genial gespielt und geleitet.“
“Maestro Klöber,
der Dirigent des Abends ist einfach perfekt! Meine Empfehlung an den
Direktor: laden sie ihn in der kommenden Saison auch einmal zur Leitung
einer Schostakowitsch Sinfonie ein. Die besondere Musikalität dieses
Künstlers und sein Umgang mit dem Orchester wird die Musiker ermutigen,
auch hier ihr Bestes zu geben, dessen bin ich gewiss! Es würde gewiss
ein einzigartiges Konzert. Wunderbarer Abend!”
Peter Sadrakula, Besucher Rubinstein Philharmonic Orchestra, Online-Blog
“Dirigent Otis Klöber bereitete den vielen Musikliebhabern einen wunderbaren Abend.”
“Der Dirigent Otis Klöber und die Berliner
Symphoniker waren mit ihrer Akkuratesse, Detailgenauigkeit und perfekten
Artikulation hier einfach in ihrem Element. Da wurde temperamentvoll
musiziert, Rhythmik und Artikulation wurden lebendig umgesetzt,
verbunden mit dynamisch differenzierten und ausgewogenen
Klangschattierungen.“
“Bei den beiden Ouvertüren aus Glinka’s
„Russlan und Ludmilla“ und Carl Maria von Weber’s „Oberon“ waren die
eingesetzten Effekte stets im Dienste einer dichten und in sich
geschlossenen Interpretation.“
“Dynamische Feinzeichnung zwischen
Solist [Stefan Schilli] und Orchester passten exquisit zueinander
[Richard Strauss], da zeigte sich die Qualität des einfühlsamen Dirigats
von Otis Klöber. Das Publikum bedankte sich mit stehend dargebrachten
Ovationen.“
Axel Engels, Münsterland Zeitung, July 2010
“Rewarded with thunderous applause and Bravos.”
“In Leer a group of highly qualified musicians played seldom heard treasures at a remarkably high niveau under the baton of Otis Klöber, before they travelled on during the Schleswig-Holstein Music Festival.” “In his Chamber Symphony op. 110a, Dmitri Shostakovich provides us with a deep insight into his soul. This arrangement for string orchestra with its light and brilliance as well as heavy shadows and fate was not left wanting, as the performance was stirring and impressive. It was rewarded with thunderous applause and bravos.”
Emder Zeitung, August 2006
“Verve und Präzision gleichermaßen.”
”Eine musikalische Reise, die von Skandinavien nach
Deutschland und wieder zurück führte und von Gastdirigent Otis Klöber
exzellent vorbereitet worden war. Da bestach der satte Streichersound
und Legatostrich, mit dem man die schwermütige, von der Polarnacht
geküsste Romanze op. 42 von Sibelius veredelte.“
“Mendelssohns
Jugendsinfonie Nr. 10 entführte dagegen in mozartisch-klassische Gefilde
und erfuhr von dem sorgfältig ausmodellierenden Dirigenten [Klöber]
Verve und Präzision gleichermaßen.“
Klaus Albrecht, Neue Rhein Zeitung, September 2010
“Rare occurrence of true orchestral balance”
“Otis Klöber conducted his young orchestra without
exaggerated gestures, more with sensitive movements, the tonal result
was nevertheless captivatingly exact. The strings played articulately
with a coherent clarity, exercising a modern sound palette, slender and
light. To experience all the woodwind with such a presence as here, then
you’re talking about that rare occurrence of true orchestral balance!”
”The
tempo of the slow movement was perfect here, its melancholic
minor-sentiment achieving deep meaning. Nevertheless the high point of
the concert came in the Symphony’s Finale, in which the conductor
[Klöber] and his orchestra maintained a breathtaking passion and rare
fire. The enormous tension was effortlessly maintained through the
unnoticeable repeats of the second and third sections right up to the
last bar.”
Jan Kampmeier, Neue Osnabrücker Zeitung, Mai 2007
“New CD thoroughly deservs to be listened to.”
“Whoever sets about a new recording of Mozart’s last
Symphony [No. 41 in C major KV 551 “Jupiter”] and his last Piano
Concerto (No. 27 B minor KV 595) must have something extra on offer to
really add anything substantial to the numerous recordings of these
masterpieces.”
“This is a recording of the highest standard as
reflected in the playing of the DNK, which constantly strive for a
slender and stylistically clean sound under the baton of Otis Klöber.
The exemplary recording of this new CD thoroughly deserves to be
listened to.”
Cologne & Bonn Music Calendar, New CDs